fredag 27. februar 2009

Freddy-Teddys Fashion Friday

Heya! Endelig kommer det alle dere moteinteresserte har ventet på, "Fashion Friday" direkte her fra Nanjing. Jeg vil i denne spalten presentere rykende ferske motenyheter. Så kast bort ELLE og Vouge , her kommer siste nytt for deg som liker å være den heiteste gutten i bakgata, eller være den jenta som er mer spicy enn spice girls.


Denne uken er det kinesisk kultur som påvirker motebildet. Påvirkningen kommer både fra kinesisk høykultur og såkalt "street fashion". For deg som ikke har fått det med deg enda, munnbind er vårens store IT-plagg. Hvis du sitter og grubler på om du skal gå til anskaffelse av ditt eget bind så har jeg bare en ting å si: kom deg ut til din nærmeste boutique eller utsalgssted og bli en av de første som tar opp denne trenden i vesten. Finn et munnbind som passer til din stil (evt. Flere hvis er blant oss som liker å bytte stil (les: klær) flere ganger i uka.), og bær det både til hverdags og på fest. Pass på at det andre tilbehøret går til munnbindet slik at antrekket ditt blir komplett. Tips: hvis du bruker munnbind med en matchende paraply og et par fete støvletter kommer til å lyse opp enhver regnfull ettermiddag. Dere kan ta mitt ord på at munnbind kommer til å bli for 2009, det hårbånd og shades var for 2008.







































Svart, gull og rødt er farger du ikke kan komme utenom denne sesongen og da spesielt på sminkefronten. Dette gjeller like mye for dere jenter som for oss guttet. Bli gjerne inspirert av Østens mystikk og mytiske fortellinger. Jeg foretrekker personlig å bli malt opp av min asiatiske make-up artist, som lenge har jobbet som sminkør innenfor kinesisk opera. For dere som ikke har lommeboken til det, så vil en helt vanlig asiat gjøre samme nytten.














































Neste uke kommer jeg til å vie hele spalten til et felt som jeg føler alt for mange tar for gitt i hverdagen. Jeg skal gi dere noen friske tips til hvordan du kan unngå å se ut som en grå mus på treningsstudioet. Her har vi vestlige masse å lære av folk i Kina. Følg med i neste uke, og for guds skyld: ta vare på imaget ditt imens. Kjøss Freddy-Teddy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar